14.02.09

PATATESLI BÖREK

[CIMG8047.JPG]

MALZEMELER ICI ICIN

  1. Patates (9 -10 adet 3 firin tepsisi icin)Patatesleri soyun dograyin ve haslayin
  2. 2 tane iri sogan (kücük kücük dograyin)
  3. Zeytin yag
  4. Baharatlar ve tuz (kimyon , kirmizi toz ve pul biber, karabiber

HAMUR ICIN :

  1. 1su bardagi yogurt
  2. 3 su bardagi süt (sütle yogurulucak )
  3. 1 tane maya
  4. tuz ve birazda seker
  5. 2 tane yumurtanin beyazi (sarilarini üzeri icin kullanicagiz )
  6. yarim cay bardagi zeytin yag
  7. Un

Hamurun icin sürmek icin : 1 kase yogurt ve siviyag (zeytin yaginin sonunu ona bosalttim)

Gelelim tarife ben bu hamuru bu gün uydurdum normalde yaptigim baska tarifim vardi onu yayinlamistim bu sefer yogurt ve sadece sütle denedim , sonuc cok güzel bir hamur oldu bembeyaz iciinin rengi cok hos oldu .

  1. Bütün malzemeleri yogurdum .
  2. Bu arada patatesler haslanmis oldu ve sogani ince ince kesip sicakken patateslerin icine ekledim , Baharatlarda dahil edildi .
  3. Hamuru yaptiktan sonra 30 dk beklettim daha sonra sekilde de görüslügü gibi yuvarlak yaptim oklavayla sonra 4 e böldüm
  4. yogurtlu yagdan iclerine sürdüm
  5. malzemeyi yerlestirdim ve sekillerini verdim
  6. Enson böreklerin üzerine yumurta sarisini ve 1 kasik yogurtu karistirip sürdüm
  7. Tepsi de birazdaha mayalandiktan sonra 170 derecede üzerleri iyice kizarana kadar pisirdim .

Bu Malzemelerden 3 tepsi cikiyor siz miktarlarini kendinize göre ayarlayin . Ben özellikle fazla yaptim cünkü buzlugum iyice bosaldigi icin orayada stokladim .

Sonucta pamuk gibi börekler yada pocalarmi demeliyim bilmiyorum .

[jjhj.jpg]

Keine Kommentare: