04.06.08

Sekerpare :)

Sekerpare benim sevdigim tatlilardan birisidir . Baklava yada benzeri tatlilari aslinda pek sevmem ama konu sekerpare , ekmek kadayifi olunca durum degisiyor.Bu iki tatli benim icin bambaska bir yerdeler . Benim cok severek yaptigim hatta cok yapip buzluguma koydugum bir tatlidir (tabiiki cikirinca serbetliyorum)Gelelim taifime



Öncelikle serbetini hazirlayin ve sogumaya birakin .

Serbet :
Serbetler bire bir yapililir(1 bardaga - 1bardak seker gibi) ama ben öyle yapmiyorum daha az seker kullaniyorum .
2 su bardagi seker
3, su bardagi su (yada 3,5)
yarimda limon suyu
Yaklasik 20-25 dakika kaynatilir
Hamur icin
2 su bardagi   irmik
1su bardagi pudra sekeri
1 vanilya
1 kabartma tozu
2 yumurta
250 gr tereyag
un
Malzemelerin hepsini sadece 1 yumurtanin sarisini ayiriyoruz üzerine sürmek icin.
Digerlerini´iyice yoguruyoruz . Isitilmis firinda 180-200 derecede yaklasik 35 dk yada söyle diyelim üzeri kizarincaya kadar pisirin .

yaparken resimleri