05.06.08

Havuclu Köfte ve Pilav

1 iri havuc ve Taze sogan esliginde köfte .
Klasik köfte yaptim
yani
kiyma
baharatlar
biraz ekmek
sogan ve olmazsa olmaz sarimsak
(ben yumurta ve siviyag kullanmiyorum )
agiz tadiniza uygun bir köfte yapin
sonra onlari kizartin kizarma nin bitmesine yakin icine havuc ve yesil sogani ekleyin .
veeee Afiyet Olsun :))


Pilav Yeni evlenicek yemek bilmeyenler icin yaziyim
1s.bardak pirince 2s.bardagi su
ve yag(isterseniz siviyaglardan isterseniz tereyag ve siviyag)
Ben zeytin yagi ve birazda tereyag ekliyorum
1,5 y.kasigi (tel yada arpa)Sehriyeli cok seviyorum

yagi tenreceye koyuyoruz erimeye baslayinca sehriyeden i1,5y.kasigi kadar icine atiyoruz(ben ölcerek yapmiyorum)
sonra onlar kizarmaya renk degistirmeye baslayinca pirinci ekliyoruz Pirinci güzelce yikiyoruz taaaaaaki berrak bir su oluncaya kadar. Sonrasinda pirincleride kavuruyoruz ve kavurma isi bitince
suyunu ekliyoruz ve biraz kaynamaya baslayinca altini kisit atese ayarliyoruz veeee pismesini bekliyoruuz . Afiyet Olsun Efendim ;)


1 Kommentar:

nurgul hat gesagt…

heheh sagolun bız gb yenı evlenıceklerıde dusundugunuz ıcın eksık olmayın :D ellerıne saglık hepsı nefıs gorunuyo