24.03.09

Havuclu Findikli KEK

HAMUR ICIN


3 yumurta
1,5 su bardagi seker
100 gr tereyag
1 su bardagi findik ici
2 su bardagi un
1 yemek kasigi yogurt
1,5 havuc rendesi
kabartma tozu ve vanilya

KREMASI ICIN
1 yumurta sarisi
2 su bardagi süt
vanilya
1 yemek kasigi tereyag
3 yemek kasigi toz seker
2 yemek kasigi un

ÜZERI ICIN
Tarcin , portakal kabugu rendesi ve findik ici


YAPILISI :::
  1. yumurta , seker, tereyag cirpilir yogurtda ilave edilir
  2. havuclar ince olarak rendelenip ilave edilir ve findik icide ilave edilir
  3. kabartma tozu, un ve vanilya da eklenir.
  4. Yaglanmis firin kabina konur ( silikon kalipda pisirdim öncesinde yagladim)
  5. iyice karistirilir 160 derece yaklasik 45 dk. pisirilir
KREMASI : un , yumurtanin sarisi , 2 su bardagi süt ,seker ve vanilya ocaga konur , pisirilir .Ocaktan alindiktan sonra tereyag ilave edilir. kenara konur sogarken arada karistirilir.
Kekin üzerine krema sürürülür ve en üstüne findik , portakal kabugu ve tarcin ekilir.
Not: Kekin icini iyice cekmesi lazim dikkat edin . Cok lezzetli miss gibi findik kokusu ve krema
Tarifi internetten  ablam bulmus sanirim potakalagacii nin : )  baktim o da yapmis , demekki orjinal tarif ona ait .. Tam olarak bilemiyorum ... ama Alman tariflerine de cok yakinbir tat  buna benzer bir tarif var cünkü . NEyse orjinali ne bilemiyorum AMAAAA  HArika bir lezzettttttt  . . . . Deneyin hic pisman olmuycaksiniz ...