26.08.09

Firinda Kiymali Kabak ve Patates

Öncelikle sunu eklemem gerekiyor kocacigimin hakkini yemek istemiyorum bu yemegin %90 bölümü ona ait ben sadece firin kabina yerlestirme olayina yardim ettim .
Kiymali malzeme hazirlanirken zaten mutfakta duramazdim ;) ee malum biraz fazla hassas bir mide var bu siralarda oldukca hassas . . .

Gelelim tarifimize :)

Malzemeler
  1. Kabak , patates
  2. Kiymali harc icin : 5 sarimsak (bana biraz fazla geldi ama tarifi bozmamak lazim ) kiyma , sogan , domatez , sivri biber , maydanoz ve istediginiz baharatlar
  3. Zeytin yag
YAPILISI
  • Kabaklari ve patatesleri soyup yuvarlak keserek bir firinkabina yerlestirilir ve yag tuz ilavesi ile firinda sürülür . en yüksek derecede kizarana kadar ;)
  • Firinda ki malzemeler kizarirken kiymali harc yapilir .
  • ocaga kiyma konur ve iyice kavrulur kavurma isi tamamlaninca sogan lar biberler , domatez ve salca ilave edilir biraz daha kavrulur ve 5 dis sarimsak ( siz bu kadar katmayin 3 yada 2 yeterli .. Askim sen duyma burayi )
  • Firindaki malzemeler cikariilir ve firin tepsisine ilk alta biraz harc sonra patatesler dizilir .
  • üzerine tekrar harc ve onun üzerine kabaklar dizilir ve yine son harc konus ve firina sürülür
  • firina sürdügünüzde üzerine kasarda ekleyebilirsiniz , ben tercih etmedim ( normal zamanda olsaydim kesinlikle eklerdim )
Firinda cok kuru bir yemek istemiyorsaniz biraz su ilavesi yapabilrisiniz biz birak ekledik .
Hayatimin ellerine saglik :))

Keine Kommentare: